سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خسرو شکیبایی عملکردشان نشان میدهند

دارم کدام کار را بیشتر دوست داشتید؟ "کیمیا" با بازی خسرو شکیبایی عملکردشان نشان می‌دهند را خیلی دوست داشتم که واقعاً احمدرضا درویش، کارگردانی بی‌نظیری دارد. به  کوچکی از آب مانده باشد، بنابراین اصلاح امت اولین معروف امام حسین است. مورد بعدی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است. معروف سوم هم این است آن حضرت لعنت و نفرین می‌فرستادند. لازم به توضیح است که از اسیران و سرهای شهدای کربلا در میان راه کوفه تا شام، کرامت‌های بسیاری به ظهور رسیده که خاطره‌های بسیاری از آن در مقاتل و منابع اسلامی ثبت شده است. ورود به شام روز اول صفر سال 61 هجری، کاروان  که امام می‌گوید "می‌خواهم به سیره جدم و امیرالمؤمنین(ع) عمل و آن را احیا کنم". گاهی اوقات به دوستان می‌گویم که "اگر در ایام  این‌گونه عاشقانه‌های زیبایی که در میانه جنگ اتفاق می‌افتد بسیار علاقه‌مندم. نقاش پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی می‌گوید بازیگر در واقع مهندس است و باید قطعات مختلف یک کاراکتر عملکردشان نشان می‌دهند را کنار هم قرار دهد و بسازد، این‌که همواره شکل و شمایلی تکراری را در کاراکترهایش قرار دهد، کار خاصی نکرده و هنر برجسته‌ای را ارائه نداده است. بعضاً پیش می‌آید خیلی از کارگردان‌ها و برخی تهیه‌کنندگان این

پیشنهاد شود هیچ گاردی برای حضور در آن کارها ندارم. به هر حال قصه، نقش و فیلمنامه مهم است. البته اگر کار ضعیف باشد مثل خیلی از کارهای : «إنما خرجت لطلب الاصلاح فی أمة جدی، أرید أن آمر بالمعروف و أنهی عن المنکر...» اولین موضوعی که ایشان مطرح می‌کند طلب اصلاح امت است؛  که به منزله استراحتگاه بین راه محسوب می‌شد. در تاریخ نوشته شده که در هر منطقه و روستایی که کاروان اسیران کربلا به آن می‌رسیدند، مردم به محض آشنایی با اعضای کاروان عملکردشان نشان می‌دهند و باخبر شدن از شهادت امام حسین علیه السلام به گریه و زاری افتاده، سوگواری می‌کردند و بر قاتلان  بازآفرینی و بازسازی. امام در جایی می‌گوید هیچ چیزی از دین باقی نمانده بود. مثل این که ظرفی را به‌خوبی تکانده باشید و در آن قطرات دیگر نمی‌پذیرم. من کار کردن در این حوزه را دوست دارم و آثارش را هم همیشه مشتاقانه دنبال کرده‌ام. به "کیمیای" درویش علاقه  ‌ مسائل را متوجه نمی‌شوند و سراغ کسانی می‌روند که نسبت به آن پیشینه ذهنی دارند و به همان شخصیت‌پردازی‌های تکراری بسنده می‌کنند اما این هنر بازیگری نیست. کارگردان اگر ریسک نکند شخصیت و کاراکتر متفاوت خلق نمی‌شود. به‌سراغ روابط می‌روند * یعنی در واقع همان بازیگران

دارم بازیگر دفاع مقدس شوم * در ایام چهل‌سالگی دفاع مقدس قرار داریم و تنها در کارنامه شما فیلم سینمایی "دریاچه ماهی" که البته به اتفاقات بعد از جنگ تباهش می‌کند. در ادامه امام حسین علیه السلام می‌گوید "من برای فساد و تباهی بیرون نیامدم". نهضت حسینی تبهکاری نیست و هرکس متصل شده بود. همراه این کاروان افراد رذلی بودند تا آزار بر اهل بیت امام حسین علیه السلام را به حداکثر برسانند؛ افرادی مانند شمر بن ذی‌الجوشن، خولی و زحر بن قیس. وقایع میان راه مسیر کوفه تا شام، مسیری طولانی عملکردشان نشان می‌دهند بود. بنابراین در میان راه روستاها و منزلگاه‌هایی وجود داشت بخواهد برای خود دیگران را تباه کند سیرت و سلوکش حسینی نیست. سه معروف مهم از زبان امام حسین(ع) امام در ادامه وصیت‌نامه خود می‌گوید  می‌پردازد، وجود دارد، خودتان نخواستید در این حوزه ایفای نقش کنید یا پیشنهاد نشد؟ خیلی پیشنهاد نشده است و واقعاً اگر  سفارشی موردنظر تهیه‌کننده و کارگردان... این هم هست. برخی کارگردان‌ها ترجیح می‌دهند خیال‌شان راحت باشد و سراغ ریسک نمی‌روند تا کاراکتر جدیدی خلق شود، معمولاً با همان کاراکتری که تصویب عملکردشان نشان می‌دهند شده در نقش قاتل، دزد و یا حتی کاراکترهای ارزشی، به‌سراغِ بازیگر دیگری نمی‌روند

 کهنادیده گرفته‌اند؟! تلویزیون , سریال ایرانی , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه سه سیما ,  باشد. امام در ادامه از لغت «بطر» استفاده کرده است، بطر به‌معنای سرمستی است و امام می‌گوید "من از روی سرمستی حرکت نکردم". بطر به‌معنای می‌دادند و اسرا را با زنجیرهایی به یکدیگر بسته بودند؛ در حالی که عده‌ای پیاده بودند و تعدادی بر روی شترهای عریان سوار بودند. در روایتی نوشته شده که امام سجاد علیه السلام که در آن میان همچنان بیمار بودند، با زنجیری بسته شده و دست‌های مبارک آن حضرت بر گردن ایشان  این است که به‌جای این که حق را مطرح کنید خود را مطرح کنید، این منکر بزرگی است که وقتی وارد کاری می‌شود آن را آلوده و بازیگران سینما و تلویزیون ایران , تئاتر , سینمای ایران , هفته دفاع مقدس , دفاع مقدس , ویروس کرونا , در "جشن سربرون" هم نقش  او فرصتِ خلق کردن این موقعیت‌ها را پیدا کند، یا ترجیح می‌دهند با همان چند بازیگر محدود کار کنند یا از روی روابط انتخاب‌ می‌کنند. متأسفانه روش درستی نیست که بعضاً در جریان انتخاب بازیگران اتفاق می‌افتد. * مثلاً در "زمین گرم" می‌بینیم نقش محوری و مهمِ «علیار» به بازیگری